|
Veszprém Rallye
ifj.Ranga-Benkő előzetes.
Bár korábban nem tartozott a kedvencei közé, ifjabb Ranga László kezdi megszeretni a murvás pályákat. Fõként azok után, hogy az idény elsõ két murvás futamán sokáig dobogós helyeken tudott autózni az N/4-es Mitsubishi Lancer EVO IX-sel. Ha kicsit több szerencséje van a fiatal pécsi pilótának, illetve navigátorának, Benkõ Andrásnak, akkor pontosan távoztak volna a Duna Raliról, illetve a legutóbbi szombathelyi versenyrõl. Pont ezért is fontos, hogy a Veszprém Ralin tovább gyarapítsa pontjai számát a Herczig Autósport kettõse.
"Négyszer tréningeztünk le minden pályát, leszámítva a verseny végeredményébe nem számító prológra kijelölt szakaszt. Utóbbin, úgy gondoltuk, elég egyszer végigmenni. A pályák nagyon kemények, sokat változtak tavaly óta. Az elsõ gyorsasági rendkívül dobálós, és ha nagyon bekezd valaki, akkor irtózatosan nagy bukás lehet a vége. A hosszú, 20 kilométeres szakasz tûnik a legbarátságosabbnak, kifejezetten élveztem azon a száguldást. Döntõ lesz, ki milyen gyorsan teljesíti. Éppen ezért leginkább erre a pályára hangoljuk a kocsinkat" -vázolja a taktikát az egykori hatszoros abszolút bajnok Ranga László fia.
Csütörtökön Jutaspusztán tesztel a csapat, ahol finomítanak még az autó beállításain. A Mitsubishit felkészítõ Topp Zoltánnak kétfelé kell osztania figyelmét, mert egy másik EVO IX-sel Szabó Bencéék tréningeznek majd.
"Ugyanazt a hajtásprogramot használjuk, mint a Duna Ralin, lévén a pályák egy részén már versenyeztünk az idén. Az alapbeállítások is ugyanazok lesznek, ezeken lehet még finomítani a teszt alkalmával, és persze a futam közben. Fontos lesz a gumiválasztás, és mivel a Pirellikkel többször is defektet kaptunk, ezért a Michelinre szavaztunk. Lazább talajon egyébként is jobban lehet velük autózni" -foglalja össze a döntés okait ifjabb Ranga.
A Mitsubishit - mint minden futamot megelõzõen - ezúttal is apró darabokra szedték a Topp Cars mûhelyében, és csak apróbb alkatrészeket kellett benne kicserélni. A Veszprém Raliról vegyes emlékei vannak a - társak által Lacikának becézett - pilótának.
"2005-ben az N-es Ignissel nyertem a géposztályban, ám tavaly a Szuper 1600-ban nem alkottam maradandót, mert csupán az ötödik helyen végeztem. Mint mindig, most is a dobogót célozzuk meg. Ha a technika is úgy akarja, és a szerencse sem kerül el, ellentétben a defekttel, akkor végre valóra válhat a tervünk."
Forrás: Herczig Autósport
Jordan
| |