|
R.A.R.B. II. futam, Hánta
Jó buli volt, szerintem...
Mint sok más rallye-esemény, a hántai verseny is úgy kezdődött, hogy Bogesz ismeretségeinek és kapcsolatainak köszönhetően, sok év után, újra raliverseny helyszíne lehetett a hántai katlan! Na persze, nem feledkezhetünk meg a pálya tulajdonosairól sem, mivel az Ő partnerségük nélkül, itt verseny nem kerülhetne megrendezésre! Ezúton is köszönet, Willisits Vili ’bá-nak és fiainak! Sokan „húzták” az orrukat, hogy ezen a talajon nem lehet „normális” gyorsaságit rendezni. Sok évvel ezelőtt, Hántán, a Rali I és Rali II mezőnye 2-3-szor is teljesítette a távot, különböző véleményekkel! A mostani versennyel kapcsolatosan is hallottam negatív nézői visszhangot, miszerint: „Szar verseny volt, mert kevés volt az induló!” Ez a kritika sem a rendezvény és a lebonyolítás színvonaláról szólt szerintem! Érdekes módon, a versenyzők nem tiltakoztak sem a pálya talaja, sem a por ellen! Valószínűleg Ők úgy gondolták, hogy a rali erről szól! Ez nem pálya verseny!
Valóban kevés volt az indulók létszáma. Sajnos ugyan ebben az időpontban volt még két amatőr verseny a környéken. A rendezők részéről, ekkora felhajtást reklám téren még egy rendezvény sem kapott! TV, Rádió (győri és tatabányai stúdió), újságok (Győr-Sopron és Komárom megyei), színes szórólapok és plakátok, Rallyheart főoldal, több ralifórumba bejegyzés, rengeteg e-mail, stb.
Ekkora „körítés” sem volt még: WC-k, zuhanyzók, ingyen kaja és energiaital, ajándékok, néző autóztatás, Kőváry Barna mint szpíker, ifj.Tóth János mint vendég, éjszakai filmvetítés, raliautó ill. quad bérlés, stb. Aki ott volt, szerintem jól érezte magát!
Az időeredmények alapján a versenyt az ifj.Willisits Vili-Tamtom Peti duó nyerte volna, de Vili már több héttel a rendezvény előtt kijelentette, hogy csak előfutóként áll rajthoz, mivel nekik ez hazai pálya! A versenyt a Galambos Imre-Albert György (Mitsubishi Eclipse) páros nyerte, akikkel a harmadik gyors után kiálló Ungvári Péter-Ünnep András(BMW), illetve „Tengi”-ék (Tengelics-Szabó) vehették volna fel a „kesztyűt”, de sajnos a harmadik gyorson egy féltengelytörés, vezető helyről kényszerítette Őket is kiállásra. Egyébként nekik jár a Fairplay-díj is, mivel Bogesz motoros esése után (éppen hozzájuk igyekezett), „feláldozták” átbeszélőjük vezetékét, Bogesz lábának elszorítására! Amúgy Gáborunk jól van, a sérülése nem szép, de szépen össze lett varrva, 13 öltéssel! Persze „Tengi”-éken kívül bosszankodhatott a Tavali Feri-Kozma Bandi (Subaru) egység is, akik váltóhiba miatt el sem tudtak rajtolni! Vagy a Mayer-Varga(Ford Escort), Dallos-Pénzes(Lada), Bedecs-Bődör(Lada), Molnár-Fekete(Peugeot), akik az első, ill. az első gyors után kényszerültek feladni a versenyt! Bedecs Laciéktól ezúton kérek elnézést, mivel a verseny kezdete előtt én mondtam, hogy jól kell autózniuk, mivel jelen volt az autójuk előző tulaja (Csűrös Karcsi), aki három körben is előfutó szerepet vállalt, valamikori Ladás létére, Suzukival. Az előbbi párosokon kívül „Igor”-ék(Kiss-Kiss) „anyázhattak” még inkább, mivel Ők az utolsó gyorson ismertették meg a Lada kilincsét az anyafölddel. Barilló Petiék előkelő helyről nem tudták folytatni a megmérettetést, Rachel (a navigátor) rosszulléte miatt. Külön gratuláció jár a két kiskategóriás Trabis párosnak, a Greffer-Szer, és a Brettschneider-Ádám duónak a részvételért! Külön köszönet jár a Tavali Feri ’bá-Hídvégi Beni ’bá legendás győri ralipárosnak, akik előfutóként is immáron másodszor tiszteltek meg bennünket, és megvárták a másnapi díjkiosztót is, hogy átadhassák a kupákat!
KÖSZÖNET MINDENKINEK, AKI BÁRMILYEN FORMÁBAN JELEN VOLT HÁNTÁN!
| |