|
Rgi idk Rally-fellegvra: Hnta.
A hntai katlan "jraavatsa".
Rgi idk Rally-fellegvra: Hnta
Willisits Vili ’b-nak van egy mondsa, miszerint: „Rosszalkodjatok, mert a jsg b…ott unalmas!” Msfl vtizeddel ezeltt mgiscsak a j szndknak s a raliszeretetnek kellett vezrelnie t s „ezerve” j bartjt, Ferjncz Attilt, mikor meglmodtak, megterveztek, s –kt kezk munkjt is „belelve”- megptettek a hntai katlanban, egy kifejezetten ralizs cljra alkalmas versenyplyt. A magyar ralisport l legendjt, rks bajnokt, az MNASZ volt elnkt, Ferjncz Attilt senkinek nem kell bemutatni! Willisits Vili ’b-tl sem ll tvol a rali vilga, mivel tbb vtizeddel ezeltt maga is versenyzett (Polski, Fiat, Lada). Napokig tudna lmnybeszmolt tartani, de mint mondja, nem t s az „reg csontokat” kell reklmozni, inkbb a fiataloknak kell teret s helyet adni a megjelensre. gyhogy: „szemnk a plyn legyen!”:
A hntai katlan klnlegessge, hogy egyszerre tbb autt is, hossz tvon szemmel tudnak kvetni a nzk. Ezt elszr, az I.OREX Rallyen (1992.jnius 12-14.) tapasztalhatta meg a sok ezer fs kiltogat kznsg. Pr vlemny a ’92-es versenyrl, ill. a hntai plyrl:
- Ferjncz Attila-dr.Tandari Jnos du autzott az els helyen, de a 6. gyors utn kiestek. „Bakonyoszlopi rokmszsunk utn mg be tudtunk vnszorogni a Kisbr tblig, ott azonban azt gondolta az aut, hogy mr hazahozott, hiszen az elmlt nhny hnapban valban tbb idt tltttem a krnyken, mint Budapesten.”
- Felin Istvn, a „katlan”-ban trtnt kicsszs kvetkeztben elszenvedett idvesztesg miatt killt: „A hntai plyn csak az es jelenthet komoly veszlyt.”
- Csukovics Istvn, a Rali II. msodik helyezettje: „A plyk teljestse igazi kihvs volt a mi meznynk szmra is. Hntt igazn megszerettem, s ha mg egyszer lett volna…,de gy is szp!”
- Maruzsi Lszl, Rali I. abszolt 2. helyezett: A rendezvny szenzcis volt. A hntai hallatlanul j plyt szerintem gyorstani kne.”
- Ranga Lszl, a verseny gyztese: „Szerintem a hntai gyorsasgi nem volt olyan lass, mint ahogyan azt mondjk. Igazn csak rlhetnk, hogy vannak olyan rendezk, akik ilyen plykat csinlnak. Tbb v ta az els alkalom volt, hogy vzhlyagok keletkeztek a kezemen, gondolom ez jl bizonytja, hogy a piltk igencsak meg voltak dolgoztatva. De ht ez a j!”
Rangkkal, az ifj Tth Jnos-Gergely Ferenc pros brta tartani a lpst, egszen a 13. –katlanbeli- gyorsig, ahol felborultak, s br tovbbmentek, a verseny feladsra knyszerltek. k kaptk egybknt a „legtbb defektet kapott pros” klndjat, mivel amg mentek, 7! Defektet sikerlt begyjtenik! A Rali I. harmadik helyn Tth Gilik rtek clba a Golffal, az N/2-1 gposztlyt a Turi-Tth ketts nyerte Suzuki Swiftel, a Rali II. gyztese a Hnyel-Tborszki du lett (Suzuki Swift). Az akkor a 201-es rajtszmot „birtokl” Kiss Feri (ktszeres magyar rali bajnok) a Rali II. 4. helyre rt be a Ladval, majd v vgre lett a Rali II. abszolt, csoport s kategria bajnoka!
Mivel mr sok-sok ve nem volt rali a hntai katlanban, gy jtt Bogesz (Bognr Gbor ARC-elnk) tlete, s a gondolatot tett kvette, ennek ksznheten jtt ltre a jelenlegi verseny. A rgi plya nyomvonala nem sokat vltozott, csupn maga a katlan sszkpe. Ezltal mondhat taln, hogy jra fel lesz avatva! Ksznheten a rendezknek, versenyzknek, nzknek, vendgeknek! Mindenkinek j szrakozst kvn az Arrabona Rally Club!
| |