|
„A legendk kzttnk lnek!”
Azt mondjk rjuk: veternok. Az rtelmez sztr egyik verzija szerint: „kiszolglt katona”. Ms aspektusbl: „szakma rgi, rdemes, ids mvelje”.
Soha nem mveltk szakmaknt, mgis az utbbi megfogalmazs illik rjuk!
Tavali Ferenc (1943) – Hdvgi Benedek (1938) rallye pros.
Feri bcsival prbltam beszlgetni, de csak hallgattam, mert krdsek nlkl is „dlt” belle a sz:
„1943-ban szlettem, 1957-ben, autszerel inaskods mellett a Postsban fociztam, majd az ETO NB1-es csapatban jgkorongoztam. Ennek az idszaknak a klnlegessge az volt, hogy az ETO csnakhz teniszplyjt ntttk le vzzel, abbl volt jg, azon lktk a korongot. 1960-tl a Szitsdombon zajl motocross versenyek „komlsa” voltam. Nagy Laci, Keleti Lajos voltak igazn j versenyzk a gyriek kzl.
1966-ban, 23 vesen lettem maszek autszerel. 1968-ban megnsltem, s ugyanebben az vben elkezdtem szlalom s gyessgi versenyeken indulni az Autklub szneiben, egy Trabanttal. Megnyertem a vrosi, a terleti, s a megyei bajnoksgot is, az orszgoson pedig a Steyr Puch-al indul Zima Jnos mgtt msodik lettem. Ma mr megmosolyogtat, de akkor j hasznt vettem a konyhai hsdarlrl leszerelt fogantybl eszkblt „kormnytekernek”, gy a msik kzzel knnyebben tudtam kezelni a kzifket. Akkoriban mg rendeztek a Tzoltsgnl lv jgplyn jgversenyt, amin utcai gumikkal vettnk rszt! Az nagy lmny volt! Fleg, hogy ott is tudtam nyerni! 1969-ben mr a Tra bajnoksgban indultunk Mike Gyurival, aki navigtor s tuningmester is volt egyben. Ebben az vben Tra Bajnokok lettnk a Gyri Voln szneiben! t a Vagongyr Pestre kldte tanulni, gy lett a valaha mg ellenfl (szlalom) Hdvgi Benedek bartom a navigtorom, akivel mr Raliban indulhattunk. egybknt gdlli szlets, s a Honvdsg kereteiben s versenyz volt, a mai napig sel, s ha kell, oktat is. gy ismerkedett meg a felesgvel Mtrahzn, gy lett gyri. A Vagongyr ksrleti zemnek zemvezet-helyettese volt, gyhogy nem egy „hlye gyerek”, jl passzoltunk egymshoz: gyakorlat s elmlet. Az ves bajnoksgokban kategria 2. s 3. helyen vgeztnk. Az ves egyesleti tagdjunk 60Ft volt!
1974-ben kaptunk egy vllalati leselejtezett 850-es Fiat Coupe Specialt, aminek fekete AF-es rendszma volt, ezt hajtottuk hrom vig, hegyi versenyeken is ezzel indultam. Akkoriban a Gyri Volnnl versenyzett Bolgr Ivn (ma az MNASZ Ellenrz Bizottsgnak vezetje) Zsigulival, Nagy Laci (Fiat 128-al), Szemeti Peti. Jellemzk voltak az jszakai versenyek, amiket nagyon szerettem. Mivel nem voltunk Voln dolgozk, nem kaptunk tmogatst, s menesztve lettnk. Magyar Pisti maradt az egyedli versenyz egy Fiat 127-el. 1978-ban meg is sznt a rally-szakosztly, megalakult a gokart szakg, ezzel egyidben az AFIT-nl is, ahol Nagy s Kercs voltak a hz nevek. Ebben mr nem vettem rszt, ettl kezdve versenyltogat lettem.
Gokartban a fiaim jeleskedtek, Feri s Peti is tbbszrs bajnokok, nekik szereltem s segtettem. rdekes amgy, hogy a rgi rallysok gyerekei a gokart sportban jeleskedtek gyerekknt (Magyar Robi, Nagy Jzsi s Laci, az n fiaim is). Benedek bartom kt fia (Peti s Zoli) a brkzssal bartkozott, mgis a rallynl ktttek ki, mghozz nagyon j eredmnyekkel!
Jmagam mr csak a krnykbeli versenyekre jrogatok ki, Benedek bartom viszont az orszg msik vgbe is „elzarndokol” megnzni a gyerekeit. szintn szlva, ebbl nem lehet „kibetegedni”, ma is kvetek minden autsporttal kapcsolatos esemnyt, szeretek autzni, br manapsg a robogt s a horgszatot jobban kedvelem, fleg a hrom vvel ezeltti hat rs rcsers mttem ta. Ha mgis autba lk, ragaszkodom az elveimhez, miszerint: Kt aut ltezik! A Mercedes… meg a tbbi! Br erre most rcfolok, mivel az Arrabona Rally Club-tl kaptam egy lehetsget, a fiamtl kaptam egy autt, n (Mi) meg kaptam(tunk) az alkalmon, s a htvgi rbaringi futamon elfutknt rszt vesznk! Mint hrom vtizeddel ezeltt: Tavali – Hdvgi!”
Lejegyezte: Szalai Robi
| |